Afspraak maken

Afspraak maken

Wij werken uitsluitend volgens afspraak. Als u meerdere klachten wilt bespreken, overleg dan met de assistente. Vaak is er de mogelijkheid om een dubbele afspraak te maken. 

De assistente zal vragen naar de aard van uw klacht. Dat heet triage. Ze doet het om een juiste inschatting te maken van welke zorg er voor u op welk moment nodig is. Ze heeft hier een speciale opleiding voor gevolgd en als huisarts kan je niet zonder. Behalve voor triage is het ook een manier voor de huisarts om zich voor te kunnen bereiden op uw komst. De voorbereiding is beter als bekend is waar u voor komt.

Wanneer u bloed heeft laten prikken mag u na 3-5 werkdagen bellen voor de uitslag naar de assistente. Zij zal de uitslag met u bespreken. Alle uitslagen zijn vooraf beoordeeld door de huisarts.

De assistente en andere praktijkmedewerkers hebben – net als de huisarts – beroepsgeheim. Vind u het desondanks toch bezwaarlijk om aan de assistente uw klacht te vertellen dan kunt u dit natuurlijk aangeven.

In verband met uw privacy maken wij liever geen afspraken aan de balie.

U kunt telefonisch een afspraak maken

Wilt u weten of een afspraak nodig is? Kijk op Thuisarts.nl of Moet ik naar de dokter? Daar is te zien of een afspraak noodzakelijk is.

Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw klachten. De assistente is, net als de huisarts, verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

0492 - 361332

Het kan altijd gebeuren dat u niet op de afspraak kunt komen. Meld dit dan uiterlijk één werkdag van tevoren (maandag t/m vrijdag) telefonisch bij de assistente. Door op tijd af te zeggen, kunnen we iemand anders helpen.

Indien u een 2e keer niet komt zonder af te zeggen, kunnen wij u een rekening sturen. Conform de richtlijn van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV).

De tarieven hiervoor bedragen: €15 voor een enkel consult en €30 voor een dubbel consult. Of bij een specifiek onderzoek/behandeling het daarvoor geldende tarief.

Dit geldt voor afspraken bij al onze medewerkers. Let op, deze rekening wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed. 

Indien een rekening niet betaald is voor de volgende afspraak, dient u bij een volgend bezoek aan de praktijk het bedrag contant aan de balie af te rekenen.